Tuesday, February 10, 2009

Paşamın 1.Doğumgünü Partisi

Oğlumun 1.Doğum Günü Sofrası

Oğlumun büyüyüşüne gün be gün, an be an tanık olmak.. Henüz duygularımı toparlayabilmiş değilim. Ancak ısrarla artık sofrayı yayınla taleplerinide karşılıksız bırakmamak lazım..
Bu güzel sofra canım oğlumun birinci yaş gününün şerefine, elbette çok değerli insanların yardımlarıyla hazırlandı... En başta sabahın beşine kadar benimle kurabiye süsleyen, arkamdan dağınıklığımı toplayan canım kardeşim Beyzam, sonra menünün oluşturulmasında saatlerce dırdırımı çeken ve her organizasyonda yanıbaşımda olan canım arkadaşım Mügeeeecccimmmmm; sizler olmasanız bu güzellikler olmazdı çok çok çok sağolun!!! Ve tabiki sofraya lezzetleriyle lezzet katan canım kayınvalidem, eltim ve elbette Kadim Usta :) elleriniz dert görmesin!!!
Paşamın bu güzel gününde bizi yalnız bırakmayan her an yardımıma koşan güzel arkadaşlarım ve canım ailem; sizleri ağırlamak karnınızı tıka basa doyurmak ve hepinizi uğurlarken yüzünüzdeki tebessümü hissetmek tüm yorgunluğuda aldı götürdü!
Ve son olarak canım oğlum, pastanın mumunu üflemek yerine elinle söndürmen ve bizi kahkahaya boğman, etrafta pıtır pıtır dolanman, beni hiç üzmeden sıkmadan harika bir gün geçirmemi sağlamannn... İyi ki doğdun Kuzummmm!!!

Eeee yeterin gari (Egelimiyim neyim ;P )! Efenim bu güzel sofrada olan lezzetleri bir sayalımda bakalım okurkende sizinde karnınız doyacak mı :)) Tarifi olanların linkini verdim olmayanların tarifleride en kısa zamanda gelecek :)

Palyaço Pasta

Daha öncede söylemiştim ben pasta yapmaktan çok çok çokkk keyif alıyorum. Ama bu sefer aldığım keyif apayrıydı! Oğlumun birinci yaş pastası olmasından mı yoksa çok sevdiğim insan için hazırlıyor olmamdanmı bilmiyorum? Ancak inanın her anında çok çok keyif aldım. Pastanın detaylarını ayrı bir başlıkta toplamak istiyorum... Hakkını vermek lazım dimi :). Biraz sabır :)...

AYICIKLAR

Bunlarda günün anısına hatıra olarak dağıtılan ayıcık temalı süslü kurabiyeler. Burda canım kardeşim Beyzoşumun emeği büyük.! Canım kardeşim valla hakkını helal et :)

Banyolu Kurabiye

Banyolu Kurabiyeler ve sofrada dehşet güzel rengiyle kendini gösteren meyve soslu yalancı tavuk göğsü canım eltim Serap'ın marifetleri. Banyolu kurabiyelerin tarifini daha önce vermiştim. Yalancı tavuk göğsünüde kendim yaptığımda fotoğraflayıp yayınlayacağım.

Havuçlu Muffin

Havuçlu muffinler sevgili Mügeeecccimmmiin marifetleri ellerinin eseri. Pastanın temasına uygun olarak balonlarla süslendi. Bir iki tanesinede güzel bir zamanın kalıntısı olan mini havuçlar konduruldu.

Muzlu Çikolatalı Muffin

Muzlu çikolata soslu muffinler benim eserim. Her zaman uyguladığım muzlu kek tarifimi muffin kalıplarında pişirdim. Üzerine pastanın o güzel çikolatalı kremasından sıkıp renkli şekerlerle süsledim. Sunum için yurtdışından getirttiğim ayıcık kalıplara yerleştirdim. Muzlu kek harikada çikolatayla ayrı bir harikalığı oluyor...

Şimdi gelelim tuzlulara...

Peynirli Domates ve Salatalık

İçleri peynirle doldurulan salatalık ve çeri domatesleri Mügeeccimm'de yedikten sonra bende menüye dahil ettim. Hazırlaması biraz el oyalayıcı olsada sunum ve lezzet için mutlaka denenmeli diyorum.

Gömbe Mini Kumpir

Gömbe bizim için yalnızca mangal ve kahvaltıda değil ayrıca bu tarz davetlerde de vazgeçilmezlerdendir. Mini kumpirlerde tarifini Müggeeecciimm'den aldığım ve bizzat kendisinde deneyip bayıldığım doyurucu bir aperatif.
Kadınbudu Köfte Karışık Kızartma

Kadınbudu köfte ve Karışık Kızartma her zamanki gibi ailemizin ustası Kadim Usta'dan. Bu iki lezzet genel olarak bizim ailenin davetlerinin vazgeçilmezi. Benimde artık bunların tarifini alıp sizlere sunmamım zamanı geldide geçiyor bile...

Közlenmiş Biber Sarması Mercimek Köftesi

Mercimek köftesi ve közlenmiş biber sarması sevgili Müggeeecccimmmmmmm tarafından hazırlandı. Mercimek köftesinin tarifini yayınlamasını sabırsızlıkla bekliyorum!!!

Bu arada nasılda unuttum kendime kızdım, gün boyunca elinden fotoğraf makinesini bırakmayan ve harika fotoğraflar çeken Hünerli Bayan'ın Beyefendisine binlerce kez teşekkürrr!!!

Bunların dışında soframızda sevgili Kayınvalidemin elleriyle açtığı Ispanaklı ve Kıymalı Rumeli Börekleri vardı ki!! Onlar gecenin kahramanlarıydı diyebilirim. Sanırım benimde artık üstaddan hamur açmayı öğrenip size bu böreklerin tariflerini vermemin zamanı geldi..

Eeee sizce Nasıl bir sofra olmuş bakalım? Fena değil dimi :))

NOT: Ayılı ve ayaklı silikon muffin kalıpları Wilton© dan aldım. Ben bir tanıdıkla amerikadan getirtmiştim. Türkiye'de de satılıyor sanırım.

No comments:

Post a Comment