Tuesday, November 13, 2007

İncirli Tatlı

incirlitatli

Hem sütlü, hem meyveli, hem de şerbetli bir tatlı var deseler "hadi canım!" derdim. Ama bu tatlı tam olarak bu saydıklarımı ifade ediyor. O kadar güzel birşey ki inanın ifade edilmesi zor. Dedemin gönderdiği tazecik kuru incirleri sadece yiyerek değerlendirmektense bu aralar her yerden kuru incirli tarifler topluyorum :) Bu güzelim incirler diğer güzel lezzetlerlede birleşip daha güzellikler ortaya çıkarsın diye. İşte bu aramalarımdan birinde sevgili Melda 'nın sitesinde bu tatlıyı gördüm. O da sevgili Hatice'den almış. Yani görünen o ki blog dünyasında bir incir tatlısı furyasıdır gidiyor :) Eşimin teeeee liseden arkadaşları ilk kez misafir olacaklardı bize onlara böyle orjinal birşey yapayım dedim. Lakin gelemediler ama bu bize üzüntü yerine bir koca tabak incir tatlısı bıraktı :)

Malzemeler

Kek için:
  • 6 adet küçük küçük doğranmış kuru incir (Benim incirlerim taze olduğu için ıslatmaya gerek duymadım yeteri kadar yumuşaktılar. Ama elinizdeki incirler biraz sertse biraz ıslatmanızda fayda var)
  • 1 su bardağı ceviz (Bıçakla iri iri doğranmış)
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
Şerbeti için: (soğuk bir şerbet olacak, sıcak kek e dökülecek :))
  • 1,5 su bardağı soğuk su
  • 1 yemek kaşığı nescafe (Ben gold kullandım daha hafif, classic kullanırsanız daha yoğun olabilir.)
  • 1/2 su bardağı şeker
Muhallebi için:
  • 2 yemek kaşığı nişasta (Ben buğday nişastası kullandım)
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 litre süt
  • 5 yemek kaşığı şeker
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 paket toz krem şanti
Yapılışı

Kek:
  1. Yumurta ve şekeri iyice köpük olana kadar çırpın.
  2. Un ve kabartma tozunu beraber eleyip karışıma ilave edin. Beraber çırpın.
  3. İncirleri ve cevizleri ilave edip kaşıkla karıştırın.
  4. Karışımı genişçe bir borcama dökün. Ben yuvarlak borcam kullandım ama Melda'da, Hatice'de dikdörtgen kullanmış. Önemli olan kek piştikten sonra üzerinde en az 1 parmak boşluk kalmalı ki muhallebi dışarı taşmasın :)
  5. Fırında 160 derecede pişirin. İncirli tatlıların fırında pişerken düşük ısıda pişmesi gerekiyormuş. O yüzden biran evvel pişsin diye acele etmeyin. Pişen keki kürdan testi ile anlayabilirsiniz. Gayet kuru bir kek oluyor eyvah keki mahvettim diye panik yapmayın :)
Şerbeti:
  1. Bir kasede su, şeker ve nescafeki karıştırın. Şerbeti pişirmiyoruz.
  2. Pişen kekin üzerine kürdanla delikler açıp kek sıcakken dökün. (Sevgili Zerrin yorumunda bir noktaya dikkat etmis. Kullandığınız kabın genişliğine göre şerbet miktarında oynama yapabilirsiniz. Yani kek size göre iyi ıslandıysa şerbetin tamamını dökmek zorunda değilsiniz. Teşekkürler Zerrin!)

Muhallebi: (Kek fırında pişerken muhallebiyi hazırlayın)
  1. Krem şanti ve tereyağ haricindeki tüm kuru malzemeyi bir tencerede karıştırın.
  2. Ocağın altını açıp sütü yavaş yavaş ilave ederek muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin.
  3. Kaynamaya başladıktan sonra tereyağını ilave edip karıştırın. Tereyağ bu tarz karışımlara hem parlaklık hemde lezzet katar ;)
  4. Piştikten sonra ocaktan alın. Yaklaşık 5 dakika kadar ılınmaya bırakın. Sonra toz krem şantiyi ekleyip çırpın.
  5. Şerbetlenen kekin üzerine ılınan muhallebiyi yayın buzdolabında 2-3 saat soğutun
Servis yapmadan önce üzerine tarçın, ceviz veya incirle süsleyebilirsiniz. Ya da sade olarak bile servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment