Sunday, November 11, 2007

Zeytinyağlı Barbunya

Zeytinyagli Barbunya

Efenim ben geldim :) Benim canım antika bilgisayarım yüzümü kara çıkarmadı ve yeni bir hard diskle çalışmaya devam etti :) Yaşasın yaşassınnn!! Ama sanırsam bu antikayı değiştirmem için sinyaller gelmeye devam edecek, onun için ben aramızdaki bu duygusal bağı bir kenara bırakıp kendime yeni bir tane seçmeliyim :(. Ee naparsın herşeyin ömrü olduğu gibi bilgisayarlarında var her ne kadar benim gibi azimle kullansanızda onlarda bir şekilde tarihteki yerlerini almak istiyorlar :P. Neyse efenim bu kadar bilgisayar muhabbeti yeter artık amacımıza hizmet edip şu güzel barbunyanın tarifini veriiimmm..
Efenim bendeniz hiç barbunya yapmayı bilmezdim taki bir gün estirip barbunya yapıcam diyene kadar :) Ama nasıl ? İşte o kısımda benim canım müdürüm Gül'üm imdadıma yetişti. Ve bana çok güzel ipuçları verdi bu konuda. Ee bende kendime göre bişeyler kattım tabiki, sonuçta ortaya beni hiçbir zaman yanıltmayan bir barbunya tarifi çıktı..

Malzemeler
  • 1 kutu konserve haşlanmış barbunya (Eğer tazesini bulursanız çok daha makbul olur, ama benim gibi çalışan hanımların kiler dolabında her daim hazır bekleyen bir kutu konservesi vardır diye düşünüyorum :))
  • 1 baş soğan
  • 3 diş sarımsak
  • 4 tane havuç (Ben bol havuçlu seviyorum da :) Nerdeyse havuç pilaki diyeceğim adına :))
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • zeytinyağ
  • tuz
  • 1 domates (rendelenmiş)
  • sıcak su
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1/2 limonun suyu
Yapılışı
  1. Soğanları küpler halinde , sarımsaklarıda küçük halkalar halinde ve havuçları yarım ay şeklinde doğrayın. Hepsini beraber arzu ettiğiniz kadar zeytinyağ ilave edip bir güzel kavurun. Taki havuçlar sert hallerinden kurtulup biraz yumuşayana kadar.
  2. Daha önce haşlayıp yumuşattığınız barbunyaları süzün (Ya da konservedekini süzüp su dan geçirin). Tencereye ilave edin. Üzerine 1 yemek kaşığı domates salçasını hafif sulandırak ilave edin.
  3. Rendelenmiş domatesi, şekeri, tuzu da tencereye ilave edin. Üzerine çok fazla geçmemek kaydıyla sıcak suyu ilave edin. Bir kere karıştırıp kaynamaya bırakın. Su ilavesinde çok cömert davranmayın çünkü zaten daha önceden haşlanmış olan barbunyalar çok su çekmeyeceklerdir. Sadece lezzetlenmiş suyun tadını çekip kalacaklardır o yüzden suda yüzen barbunya çorbası elde etmemek için suyunu azar azar ilave edip kontrollü pişirmekte fayda var :)
  4. Yaklaşık 15-20 dakika sonra barbunyanız hazır olmalı. Ateşin altını kısıp bir süre daha pişirmeye devam edin. Bu arada suyunu kontrol edin dibini tutturmayın ;)
  5. Piştikten sonra altını kapatıp limon suyu ilave edin. Bir güzel karıştırın. Ve ılınmaya bırakın. İster ılık ister soğuk servis yapabilirsiniz..
Afiyet olsun..

No comments:

Post a Comment