Sunday, January 13, 2008

Vişneli Kareler

Visneli Kareler by Yasemin Mutfakta
Bu tarifi ilk gördüğümde vuruldum. Ki ben normalde ekşili tatlıları sevmem. Ama nedense bunun resmi görüntüsü çok cazip gelmişti. Tarifi çok enteresandı ilk yapışımda aynen tarife uydum. Ve sonuçta elimde hiç keke benzemeyen saçmasapan bişey oldu. Bende ikinci yapışımda bu sefer klasik yönteme başvurdum. Zaten o kitaptan ne uygulasam böyle absürd sonuçlar çıkıyor. Yemek kitapları insanlar öğrensin uygulasın memnun kalsın diye yazılır sanıyordum. Bunlar insanı çileden çıkarmak kendini beceriksiz hissettirmek ve o kadar malzemeyi ziyan etmek için var heralde.. Neyse... İkinci uygulamamda kendi yöntemlerim gayet başarılı sonuçlar çıkardı. Sizede elbetteki başarılı olanı aktarıcam.

Malzemeler
  • 1/2 su bardağı tereyağ
  • 2 çorba kaşığı margarin
  • 4 çorba kaşığı kakao
  • 1,5 su bardağı ve 6 çorba kaşığı şeker
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı vişne (ben dondurulmuş kullandım)
  • 2/3 su bardağı krema
  • 2 çorba kaşığı un
  • 1/2 çay kaşığı vanilin
  • 5 çorba kaşığı damla çikolata
Yapılışı
  1. Yumurta ve şekeri iyice çırpın.
  2. Un, vişne ve çikolata hariç tüm malzemeleri ilave edip çırpmaya devam edin.
  3. En son unu ilave edip 3 saniye çırpın.
  4. Kare bir borcama veya arzu ettiğiniz genişçe bir kaba karışımı boşaltın.
  5. Üzerine rastgele çikolata parçalarını dağıtın.
  6. Vişneleride serpiştirin.
  7. 175 derece fırında 40-45 dakika pişirin.
Sonunda vişneli browni tadında olağanüstü bir kek elde edeceksiniz.. Afiyet olsun..

No comments:

Post a Comment