Friday, September 4, 2009

Kadınbudu Köfte

Kadınbudu Köfte

Ailemizin değerli ustası Kadim Usta'dan size sık sık bahsettim heralde. Eee nihayet tariflerinide yayınlamaya sıra geldi. "2009 Iftar Daveti 2 Hazırlık" yazıma yoruma bırakan sevgili İsimsiz arkadaşımızın çooookkk rica etmesine dayanamayıp ilk kadınbudu köfte ile başlamak istiyorum :) Yalnız hazır yeri gelmişken bir kere daha hatırlatmam da fayda var, arkadaşlar lütfen yorumlarınızı isimsiz bırakmayın. Size bu şekilde hitap etmek gerçekten çok anlamsız geliyor bana. Yorum bırakmak için illaki kullanıcı adı almanıza gerek yok elbette isimsiz seçeneğini seçebilirsiniz. Ancak yorumunuzu yazdıktan sonra sonuna isminizide yazarsanız çoook makbule geçer :).
Kadınbudu köfte bizim ailede çok sevilir. Hemen hemen her davetin muhakkak ikramlığıdır. Ancak henüz evde kimsenin bunu yaptığı görülmemiştir. Kadim usta aranır sipariş verilir :) Böylece her davetin baştacı hem soğuk hem sıcak tüketilebilen lezzetli köfteler sofralarımızı süsler.
Ben aldığım tarifleri kendim denemeden sayfamda yayınlamıyorum. Bu benim ilk günden beri en genel prensibim. Paylaştığım tarifleri bizzati kendim yapmış olmam lazım. Ama bu seferlik sayfamda bir ilk olarak bende kendim yapmadan size Kadim Usta'nın ağzından tarifi veriyorum. Ancak en kısa zamanda kendimde deneyip deneyimlerimi paylaşacağım.

Malzemeler
  • 1 bardak pirinç
  • 1 kg köftelik kıyma
  • 2 baş kuru soğan
  • 1 demet dereotu
  • 1 demet maydanoz
  • 1 çay kaşığı kuru kekik
  • 1 çorba kaşığı kuru nane
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1/2 çay kaşığı kimyon
  • 2 veya 3 yumurta (kıvamına göre)
  • tuz
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağ
Kızartmak için
  • Un
  • Yumurta
  • Ayçiçek yağı
Yapılışı
  1. Pirinçleri az suda haşlayıp suyunu süzün. Kenara alın.
  2. Soğanları küçük küpler halinde doğrayıp kıyma ile beraber tencerede kavurun. Kavrulan kıymanın yağı süzülmesi için süzgece koyup kenara ayırın.
  3. Maydanoz ve dereotunu incecik kıyın.
  4. Tüm malzemeyi geniş bir kapta karıştırın. Yoğurun. 15-20 dakika buzdolabında dinlendirin.
  5. Dinlenen karışımı oval şekilde yuvarlayın.
  6. Geniş bir tabağa un koyun. Başka bir tabağada yumurta kırın. (Burdaki miktarları köfteleri buladıkça ayarlayabilirsiniz)
  7. Köfteleri önce una sonra yumurtaya bulayıp kızgın yağda kızartın.
Afiyet olsun..


NOT: (16.Eylül.2009) Arkadaşlar tarifi denedim. Dolapta dinlendirdikten sonra şekil vermek daha kolay oluyor. Ben yarım ölçüde 2 yumurta kullandım. Ama yumurtalarım küçüktü. Orta boy yumurta veya büyük boy yumurta kullandığınızda tam ölçüde sorun yaşamazsınız diye düşünüyorum.
Kadim Usta'ya neden kıymanın tamamını pişirdiğimizi sordum. Cevabını aynen iletiyorum; Tamamen pişen kıyma ile yapılan köfteler kızardıklarında daha az yağ çekiyor ayrıca içleri kırmızı kırmızı kalmıyor. Bizzat test ettim onayladım, yorumlarda deneyen varsa diye yorum bırakan arkadaş umarım benim denemiş olmam size yeterli gelmiştir.

No comments:

Post a Comment