Monday, July 30, 2007

Pikniğe Özel Tapates Salatası

tapatessalatasi
Cumartesi geçeli üç gün oldu ama benim hala yüzümdeki gülümseme silinmedi. Ay ne de güzel eğlendik.. Ay gene yapalım gene gelecek ben :)
Şimdi haliyle yemek bloglarından biri olarak katılınca pikniğe elim boş gitmek bana yakışmazdı bende hem pikniğe uyar hemde kolay olur diye patates salatası hazırlıyayım dedim. Ben patatese patates demem, tapates derim. Bizim ailede böyledir, çok severiz cisimlerin isimlerindeki harfleri karıştırmayı.. Bir diğer güzel isimlerden biride misal "çepete"dir :) Hadi bakalim tahmin edin biz "çepete" ile neyi kastediyoruz? :D (10 puanlık uzman sorusu :P).
Efenim salatada ölçüler tamamen göz kararı desem bana kızmazsınız di mi? Malum biranda 20 kişiye hazırlayacak olunca insan ne kadar yapacağını ölçmeden dolduruyor :)

Malzemeler
  • Patates
  • Sosis
  • Maydanoz
  • Taze Nane
  • Pul Biber
  • Tuz
  • Biberiye
Sosu İçin
  • Dijon Hardal (Acı Hardal)
  • Krema
  • Zeytinyağ
  • Limon
Yapılışı
  1. Patatesler iyice yıkandıktan sonra güzelcene haşlanır. Bir süre soğumaya bırakılır. Böylece soyma ve doğrama aşamasında eller yanmaz. Ama sizin benim gibi aceleniz varsa, patatesleri sıcakken soymak zorundaysanız, ufak bir ipucu, bir küçük kaseye buz gibi su koyun. Patatesleri soyarken arada bir parmaklarınız bu suya batırın. Böylece soğuğun etkisiyle sıcaklığı hissetmezsiniz ;). Derince bir kaseye patatesleri küp küp doğrayın.
  2. Sosisleri yarım ay şeklinde doğrayıp az yağda kavurun. Ben çiğ sosis olayına pek sıcak bakmadığımdan sosisleri muhakkak kavururum.
  3. Maydanoz ve naneleri güzelcene yıkadıktan sonra ince ince kıyın.
  4. Derince bir kaseye patates, nane, maydanoz, pul biber, tuz, biberiye ve sosisleri koyun. Henüz karıştırmayın. Sosunu dökünce karıştıracaksınız zaten. Çok fazla karışırsa patatesler ezilebilir buda hoş bir görüntü olmaz :)
  5. Sosu için ayrı derin bir kaseye kremayı koyun. Hardalı ekleyin. Tel çırpıcı ile iyice birbirine karıştırın. Bu arada bir elinizle çırparken diğer elinizle yavaş yavaş zeytinyağ ilave etmeye başlayın. Bayağa koyu ve akışken bir sos elde edene kadar yağ ilave edin. (Dikkat! En son limon ilavesi gelince sos daha akışkan olur. Yağı ona göre ayarlamakta fayda var.)
  6. Limonun suyunu sıkıp onuda sosa ilave edin, birkez daha çırpın. Sosu tadını test edin :)
  7. Elde ettiğiniz sosu da salatanıza ilave edip bir güzel karıştırın. Sonrada Afiyetle yiyebilirsiniz..
Bir patates salatasında bu kadar detay olurmu demeyin, "Başarı Detaylarda Saklıdır" :)).

Afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment