Thursday, August 2, 2007

Elmalı Kurabiye

elmalikurabiye
Hehe kurabiye krizlerim geri döndü. :) Hazır bir iki damla yağmur yağmış havalarda serinlemişken fırsat bu fırsat daldım bende mutfağa ve tabiiki hemen kurabiye pişirdim. Dün işyerinde burnuma her nedense (!) elmalı kurabiye koktu. Aşeriyor olabilirmiyim acaba? :) Bunun üzerine hemen arkadaşlara duyuruyu yaptım, yarın benden size elmalı kurabiye geliyor. Ay bu işe en çok onlar sevindiler :) Eve gidince hemen google search "Elmalı Kurabiye". Ya iyi ki bu yemek blogları var yoksa halimiz duman.. Ve O kadar linkin içinde daha önce keşfetmediğim Derya'nın sitesinden tarifi aldım. İnanılmaz güzel oldu, Derya'cım çok sağol sayende benimde artık sık sık yapacağım bir elmalı kurabiye tarifim var! Kurabiyeler piştikten sonra ben işyerime saklamaya davransamda sevgili eşim hemen 2 tane hüpletti. ve tek kelime "inanılmaz!!!!". İnsanın gurme bir eşinin olması ne de güzel bir kısmet :)) Gene çenem düştü artık tarife geçelim :) Bu arada unutmadan bir önceki posttaki sorunun cevabı "peçete" :) nasılda merak etmiştiniz dimi :P

Malzemeler

Hamur için
  • 250 gr yumuşak margarin
  • 1 yumurta
  • 5 su bardağı un
  • 1 çay bardağı zeytinyağ
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 paket vanilin
İç Malzemesi
  • 4 adet elma (Derya 5 adet kullanmış bende öyle yaptım ama epey artık bence 4 kafi)
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 4 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 su bardağı çekilmiş ceviz

  • Süslemek için pudra şekeri
Yapılışı
  1. Margarin, yumurta, pudra şekeri,zeytinyağı, yoğurt ve vanilyayı derince bir kasede çırpma teliyle iyice karıştırın. Azar azar un ilave ederek pütürsüz ve yumuşak bir hamur elde edinceye kadar yoğurun, (Kitchen Aid varsa burda çok dua edersiniz :)) Üzerine temiz bir örtü örtüp 20 dakika kadar dinlendirin.
  2. İç malzemesi için, elmaları soyup rendeleyin. Toz şekerle birlikte bir tencerede 5 dakika kadar karıştırarak pişirin. Sonra ateşten alıp içine tarçını ve cevizi ekleyin , karıştırın ve ılımaya bırakın.
  3. Hamuru un serpilmiş tezgahın üzerine alıp merdane ile yarım santim inceliğinde açın. herhangi bir kalıpla yada su bardağıyla küçük daireler kesin. Ben küçük turta kalıplarımı kullandım böylece kenarları süslü oldu :)
  4. Hamurların üzerine elmalı harçtan birer tatlı kaşığı koyun. Ortadan ikiye katlayıp kenar kısımların yapışması için hafif bastırın.
  5. Önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında üzerleri pembeleşinceye kadar pişirin. Fırından çıkıp biraz ılınınca üzerlerine pudra şekeri serpip servis yapın.
Derya'ya bu güzel tarif için çok çok teşekkürler. Afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment