Thursday, August 23, 2007

Zeytinli Ekmekçikler

zeytinliekmekcikler

Efenim bu ekmekçikleri ilk Acemi Şef'de görmüş ve bayılmıştım. Acemi Şef tarifinde patatesde var ama ben patates koymadım. Bide orjinal tarifde maya kullanılıyor ben instant kullandım. Belkide ondan istediğim gibi kabarmadı. Zaten şu mayalı besinlerin kabarması konusunda problemim hep var.. Ay bu konuda bilgisi olan bana bir yardım etsin. Maya yerine instant kullanırsam ne olur? Ne gibi bir yöntem izlemem gerek falan... Olsun benim ekmekçiklerim belki bekleme aşamasında yeterince kabarmadı ama pişerken gayet güzel kabardılar :) Ben size mayalı tarifini yazayımda siz doğrusunu öğrenin genede :) Bu arada tarif için sevgili Acemi Şef'ime teşşekkürleri bir borç bilir, ellerine sağlık derim!

Malzemeler
  • 1/2 su bardağı süt
  • 3 su bardağı un (Acemi Şef tarifinde 2 bardak un kullanmış. Ben ilk öyle koydum ama yapış yapış olmaktan kurtulamadı hamur. Bende bir bardak daha ekledim. siz yinede baştan önce 2 bardak un kullanın derim.)
  • 3 çorba kaşığı tereyağ
  • 1/2 su bardağı çekirdeksiz yeşil zeytin dilimlenmiş
  • 1 tatlı kaşığı biberiye
  • 1/2 bardak su
  • 1 tatlı kaşığı maya
  • Tuz
Yapılışı
  1. Mayayı bir çorba kaşığı su ile eritin.
  2. Unu genişçe bir yoğurma kabına koyun. Ortasına tüm malzemeyi ekleyin. Hamur toparlana kadar yoğurun. (Kitchen Aid sahipleri bu aşamada işi makineye bırakıp çaylarını yudumlasınlar :P)
  3. Toparlanan hamurun üzerine bir bez örtüp 20 dakika kabarması için dinlendirin.
  4. Hamurdan iki ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlak minik toplar haline getirin. Yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklarla dizin. İki misli kabarana kadar yaklaşık 30 dakika tepside dinlendirin.
  5. 190 derecede önceden ısıtılmış fırında üzerleri altın rengi olana kadar pişirin.
Sonra oturun arasına yağ reçel sürüp sıcak sıcak afiyetle yiyin :).. Afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment