Thursday, January 29, 2009

Banyolu Kurabiye

Banyolu Kurabiye

Azimle "Gelecek Tarif" demeye devam ediyorum. Ama bir türlü gelmiyor bu tarifler. Şimdi adını değiştireyim artık "Yakındaki Tarif" yapayım. Daha mantıklı... Dur değiştirip devam edeceğim...
Hah şöyleee! Şimdi daha mantıklı oldu.
Bu güzel kurabiyeleri ben yaptım. Ama aslında pek de beceremedim. Bunların böyle mini mini browni kıvamında olmaları gerekiyordu. Ancak ben aldığı kadar un ekleyemeyen bir insan olduğum için un miktarını biraz kaçırdım. Sonuçta yenilebilir hafif ıslak kurabiyeler çıktı. Oysa ki banyolu kurabiyenin espirisi banyodan yeni çıkan ıpıslak kurabiyeler olmaları :) Neyse efenim, siz un miktarında biraz dikkat edin ki sizinkiler çölde kuruyup içini çekenlerden olmasın :)))
Tarif sevgili eltim Serap'a ait. O her seferinde harika yapıyor o yüzden her seferinde ona yaptırıyorum :) Ama blogda kendi yaptıklarımı yayınlamak bana daha etik geliyor :D

Malzemeler
  • 1 paket oda ısısında yumuşamış margarin (250 gr, mümkünse Hüner margarin şiddetle tavsiye edilir.)
  • 2 yumurta
  • 1 küçük paket kakao
  • 1 paket vanilin
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un (epey yumuşak bir kıvamı olacak)
Banyosu için;
  • 1 bardak şeker
  • 1 bardak ılık su
Yapılışı
  1. Öncelikle kurabiyeleri banyo yaptıracağınız şerbeti hazırlayın. Bunun için derin bir çorba kasesinde su ve şekeri karıştırıp, şekerin tamamen erimesini sağlayın.
  2. Ayrı bir kasede margarini krema kıvamına gelene kadar çırpın. Yumurta ve vanilyayıda ilave edip çırpmaya devam edin.
  3. Kakaoyu ve kabartma tozunu ilave edip iyice karıştırın.
  4. Azar azar un ilave ederek hafif yapışkan ve kulak memesinden daha yumuşak kıvamda bir hamur elde edene kadar yoğurun.
  5. Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine küçük toplar halinde yuvarlayarak koyun.
  6. 175 derecede alt-üst ayarında fırında pişirin.
  7. Piştiğini anlamak için kurabiyenin üzerine parmağınızla hafif bastırdığınızda içe göçmemesi lazım.
  8. Pişen kurabiyeleri fırından çıkarıp sıcakken şerbete daldırın. İyice alt üst edip banyo yaptırın. Servis tabağına alın. Bu şekilde tüm kurabiyeleri şerbet banyosundan geçirin.
  9. Servis etmeden önce hindistan cevizi ile süsleyin.
Afiyet olsun..

No comments:

Post a Comment