Tuesday, January 6, 2009

Fotoğrafçının Pastası - İlk Sipariş Pastam :)

Fotoğrafçının Pastası

Ben en çok pasta yapmaktan keyif alıyorum, evet evet bu kesinlikle böyle :) İşte karşınızda ilk sipariş pastam. Ay yani kendime inanamıyorum! İlk şeker hamurumu pasta malzemelerinden sipariş etmiş ama kullanım süresi geçince kullanmadan atmıştım. Yani düşünün en az iki sene öyle kullanılmadan yattı hamur. Sonunda çöpe gitti. O kadar korkuyordum ki nasıl yaparım becerirmiyim ay hamuru ziyan edermiyim diye.... Şimdi sanki herşeyi yapabilirmişim gibi hissediyorum. :D Nasıl da abartıyorum yani kendimi bildiğiniz gibi değil :P

Fotoğrafçının PastasıEfenim bu güzel pasta harika bir insan olan Bahar'ın biricik kocası Serkan için yapıldı. Serkan fotoğraf manyağı bir insan. Zaten işide fotoğrafçılık. Bizde Bahar'la O'na doğum gününde bunu vurgulayan bir pasta yapalım istedik. Sonuçta böyle birşey çıktı ortaya. Bahar'dan aldığım bilgiye göre çok beğenilmiş pasta :D Hem tipi hem de tadı :))) Canım Bahar öncelikle sana bana bu fırsatı tanıdığın ve güvendiğin için çok çok çokkkk teşekkürler, sonra da Serkan iyi ki doğdun ki ben sana pasta yapabildim :D

Aslında ilk aklıma gelen tüm pastayı fotoğraf makinesi şeklinde yapmaktı. Ancak istediğim markanın siyah şeker hamurunu bulamadım. Kendimde beyaz hamuru gıda boyası ile siyah yapmak istemedim. Fazla gıda boyası ister istemez hamurun tadını bozuyor. Haliyle beyazdan siyaha dönmek içinde epey gıda boyası harcamak gerekiyor. Bende pastayı bir güzel beyaz hamurla kaplarım üzerine güzel bir model makine yaparım dedim. Fotoğraf makinesi içinde ilk defa denediğim bir markanın siyah şeker hamurunu kullandım, kokusu kıvamı tadı gayet güzeldi. Birde Serkan'ı koydummu makinenin yanına oldu bitti :) Çok da güzel oldu. Pastanın çevresini de film şeridiyle sardım, yani siz onun küçük kareleri olmadığına bakmayın aslında o film şeridi :)

Fotoğrafçının Pastası

Pastanın içi fıstık krokan ve damla çikolatalı. Pandispanyası, kreması ve krokanı Fenerbahçe Pastasında kullandığım tariflerle aynı. Ve pek tabii pastanın yapılışıda aynı adımlarda. Yalnız fotoğraf makinesinde daha basit bir pandispanya tarifi kullandım. Küçük 20 cm çemberde pişirdim. Zaten kesip biçtiğim için bu boy yetti de arttı bile.

Fotoğrafçının Pastası

Fotoğraf makinesini yapmak için hazırladığım kekin içine herhangi bir malzeme kullanmadım. Yalnızca şeker hamurunun yapışması için keki uygun şekilde traşladıktan sonra krem şanti ile kapladım, yarım saat buzdolabında dinlendirdim. Sonra yeniden incecik krem şanti ile kapladım. Üzerinede siyah şeker hamuru ile kaplayıp süsledim. Bu arada siyah hamurla çalışmak hakikaten zor. Bir kere her hareketinizin izi kalıyor. Ve pek tabii nişastanında :) Bu konuda daha başarılı olan arkadaşlardan tavsiyelerini bekliyorum. Nasıl daha temiz bir sonuç elde edebilirim?

20 cm çember için basit pandispanya tarifi

Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 3 fincan şeker (Bal Küpü marka kullanıyorsanız 2 fincan şeker)
  • 3 fincan un
  • 1 paket kabartma tozu
Yapılışı
  1. Yumurta ile şekeri iyice beyaz olana kadar çırpın.
  2. Un ile kabartma tozunu beraber eleyin.
  3. Yumurtaya 3 aşamada yavaş yavaş ilave edin. Her ilaveden sonra mikserin en yüksek devrinde 5 saniye çırpın. Çok çırpmamak önemli.
  4. Tabanına yağlı kağıt serdiğiniz kalıbın yan duvarlarını yağlamayın. Karışımı kalıba boşaltın.
  5. Önceden 175 derece turbo olmadan ısıttığınız fırında 30 dakika pişirin. Soğuduktan sonra kullanıma hazırdır. Aslında en güzeli bir gece dinlenmesi. Daha kolay kesilir :)
Sevgili Bahar yeniden çok çok teşekkürler! Ve İyi ki Doğdun Serkaannnn :)))

No comments:

Post a Comment