Wednesday, January 14, 2009

Bulgurlu Ispanak Yemeği

Bulgurlu Ispanak Yemeği

Sağlıklı yemeklere devam, bu durumda Banyolu Kurabiye bir süre daha beklesin.. Zaten sayfama baktımda hep tatlı hep tatlı! Hayır yani bir takım insanlarda buna itiraz ediyorlar yok canım sen artık kendini tekrar ediyorsun diyorlar. Hep kurabiye hep kek hep pasta.. Yeter dimi :) Yani bana kalırsa yetmezzzz! Ama o bir takım arkadaşı ben çooook seviyorum onun için bir süre benden kek kurabiye yok, bol bol yemek tarifi var :D
Bizde sebze yemekleri hemen hemen hiç etli yapılmaz, hep zeytinyağlı tüketiriz. Heralde egeli olduğumuzdan pek alışıkta değilim etli salçalı sebze yemeğine. Ispanak yemeğide etsiz tüketilenlerden. Ben son zamanlarda pirinç yerine de bulgur kullanmayı tercih ediyorum. Hem bulgur daha sağlıklı hem de inanın pirinçten daha çok yakışıyor ıspanağa.

Malzemeler
  • 1 kg temizlenmiş yıkanmış ıspanak
  • 3 adet orta boy domates
  • 1/2 su bardağı pilavlık bulgur
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 1 küçük çay bardağı zeytinyağ
  • Tuz
Yapılışı
  1. Ispanaklar çok ince olmadan doğranır.
  2. Soğanlar ve domateslerde küp küp doğranır.
  3. Bulgur bir süzgeçe alınır ve bol suda yıkanır.
  4. Geniş pilav tenceresine sırasıyla soğan, ıspanak, domates ve bulgur konulur. Tuzu ve yağıda ilave edilip tencerenin kapağı kapatılır. Ispanaklar sönene kadar harlı ateşte daha sonra kısık ateşte pişirilir. Aşağı yukarı 20 dakika sonra yemek servise hazırdır.
Afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment