Monday, June 22, 2009

Sosisli Otlu Çörek

Sosisli Otlu Çörek

Hafta sonu değerli bir çifti misafir ettim evimde. Cumartesi bahçede mangal sefası, pazar terasta kahvaltı keyfi yaptık.. Sefalardan sefalara geçerken sanırım bünyeye bir kaç kilo da ekledik. Yaz arifesinde hafif şeyler tüketin diyen doktorlara inat, dondurmalar, çikolatalar, mangalda etler tükettik.. Pişmanmıyım? Asla!! Zaten şimdiye kadar yediklerimden pişman olan bir insan olsaydım böyle etine dolgun olmazdım heralde! :D Ohhh sefam olsun yiyenleree afiyet olsun!! Canlarım ne iyi yaptınız geldiniz, evimizi şenlendirdiniz!!

Terasta Kahvaltı Keyfi 2009

Karnımızın açlığının telaşından mangalın fotoğrafı yok, ama sizi güzel terasımdan mahrum bırakmamak için teras sefasından bir küçük kare sevgili Hünerli beyefendi tarafından belgelendi :D.
Geç kahvaltı Pazar günlerinin en önemli özelliği bence. Birde benim paşa gibi yaramaz bir oğlunuz varsa kesinlikle değerli. Paşam öğlen saat 12 gibi uyuyor. Ve bu uyku bana koskocaman üç saatlik keyif süresi olarak geri dönüyor. Bu durumda öğlen brunch tadında süren kahvaltıların her anını doya doya yaşayabiliyorum :D. E bide gün özel bir gün olunca çok daha manidar oluyor.

Sosisli Otlu Çörek

İşte bu güzel çörekleri sevgili eşimin babalar gününü kutlamak için hazırladım. Aslında ona çok şık pasta hazırlama planım vardı ama kendileri pasta yemeği pek sevmediğinden bu tarz bir kutlama mesajını kahvaltı sofrasına taşımak daha anlamlı oldu.
Çörekleri sabah daha herkes uyurken sevgili paşamla beraber hazırladık. Malum her çocuk gibi benimkide sabahın 7sinde ayakta, haliyle bende onunla beraber! Önce beyefendinin karnı doyurulup keyfi yapıldı sonra mutfağa girildi. Tamamen doğaçlama ama sonuçta olağanüstü yumuşak ve mis gibi kokan çörekler çıktı ortaya..

Malzemeler
  • 2 adet sosis orta boy
  • 1/2 demet maydanoz
  • 3 adet yumurta
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 su bardağı peynir
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • 1/2 su bardağı yoğurt
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı beyaz un
  • 1 su bardağı kepekli un
  • 1 paket kabartma tozu
Yapılışı
  1. Yumurtalar tuzla beraber derin kasede tel çırpıcı ile çırpılır. Normal keklerde olduğu gibi çok kabartmaya çok çırpmaya gerek yok.
  2. Sıvıyağ ve yoğurtta ilave edilip karıştırılır.
  3. Unlar ve kabartma tozu beraber elenerek eklenir. Çırpma teli ile çırpılır. Topaklı bir hamur oluyor illaki pürüzsüz yapmaya çalışmayın.
  4. Sosisler ve peynirler küçük küpler halinde doğranır. Maydanoz ince kıyılır. Hamur karışımına ilave edilir. Pul biber de ilave edilip spatula ile karıştırılır.
  5. Muffin kalıplarına birer kaşık paylaştırılır. Ben burda dondurma kaşığı kullanıyorum. Hem kolay paylaştırılıyor hem de aşağı yukarı aynı boyda çörekler elde edilmiş oluyor.
  6. 170 derece turbo fırında yaklaşık 20 dakika kürdan testinden başarıyla geçene kadar pişirilir. Ilık servis edilir...
Afiyet olsun..

No comments:

Post a Comment