Tuesday, September 25, 2007

Patatesli Erişte Çorbası

İftar davetlerinde insan ilk lokmasının sıcak bir şeyler olmasını ister nedense. Hatta yazın ortasında oruç tutuyor olsa bile. Bende pazar günü davetimde elbette çorbasız bir menü hazırlayamazdım. En önemli konu nasıl bir çorba sunmali ki oruçlu misafirler "oh beee" desinler. Acaba ben oruç olsaydım (Malum bebişimin büyümesi için annesinin yemesi gerekiyor o nedenle bu sene ramazanda ben ruhsatlıyım :)) ne çorbası isterdim diye düşündüm. Hem doyurucu olmalı hem de lezzetli hem de sıcacık. Ve "herkes makarnayı sever"den yola çıkarak erişte çorbası yapmaya karar verdim. Bu çorbaya başka ne yakışır hımm evet patates ve bezelye en sonda taze nane :) Neyse nerdeyse tarifi vericem. İşte böyle ortaya çıkan bir tarif oldu. Şimdi size tam ölçüleri veremeyeceğim çünkü tamamen doğaçlama çıkan bir çorba, artık el terazi göz mizan :)

Malzemeler
  • 2 tane patates
  • 1/2 su bardağı bezelye
  • 3 avuç kadar erişte (Benim avcum açcık büyük :) Eski basketçilerden kim kaldı :P )
  • 2 yemek kaşığı domates salçası
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağ
  • Kaynar su
  • 1 tablet tavuk bulyon (Keşke taze tavuk suyum olsaydı o zaman bulyon kullanmazdım)
  • Üzerine taze nane
  • Tuz - Karabiber
Yapılışı
  1. Patatesleri soyup küçük küpler halinde doğrayın.
  2. Derin bir tencerede tereyağ ve zeytinyağını kızdırın. İçine salçayı ekleyip bir iki karıştırın. Patates ve bezelyeleride ekleyip biraz kavurun.
  3. Kaynar suyu tencereye ekleyin. Erişteleri ilave edin. Sebzeler ve erişte yumuşayana kadar kaynatın. Sonra altını kısın. Bulyonu ekleyin. Kısık ateşte bir iki dakika daha tıngırdatın. Tuz ve karabiber ekleyin. Tuzunu fazla eklememeye dikkat edin, zira bulyonda tuzludur ;)
  4. Servis etmeden önce üzerine taze nane doğrayın. Sıcacık servis edin.
Afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment