Tuesday, September 25, 2007

Peynirli közlenmiş biber sarması

Közlenmiş Biber Sarması

Bu garnitür her yemekte güzel. Hatta kahvaltıda bile. Ama iftarda ayrı bir güzel oldu :) Geçen senelerde közlenmiş biberlerimi nasıl değerlendiririm diye araştırırken Portakal Ağacı ilk durağım oldu ve çözümü hemen bulmuştum. O günlerden bugünlere bunu pek çok sefer yaptım. Herseferinde içine kendi kafama göre ortaya karışık malzemeler kullandım. Ama ilk fikri Hatice'den alınca O'nun hakkını ödeyemem. Sizde deneyin eminim çok memnun kalacaksınız. İşte benim sarmalarımın tarifi..

Malzemeler
  • 6 tane közlenmiş kırmızı biber. (Siz kırmızı biberleri kendinizde közleyip hazırlayabilirsiniz, ben hazırda satılan kavanozdakilerden kullandım :) Pratiklik ilk şart her zaman :P)
  • 1 su bardağı sert beyaz peynir ufalanmış
  • 1 su bardağı ceviz
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 su bardağı ince kıyılmış taze nane
  • Kurdelası için taze soğan
  • Zeytinyağ
Yapılışı
  1. Peynir, nane, karabiber, cevizi rondoya koyup güzelce çekin. Karışırken arzunuza göre hafif yumuşak ve kaygan bir kıvam alacak kadar zeytinyağ ilave edin.
  2. Közlenmiş biberleri ortadan ikiye ayırın. İçine peynirli karışımda koyup sarın. Taze soğan ile bağlayın. Burda bağlayın derken öyle düğüm atmaya çalışmayın bu neredeyse imkansız. Sadece estetik bir görünüm alması için üzerinde bir çarpı oluşturabilir ya da sadece düz sarabilirsiniz.
  3. Servis tabağına yan yana dizip cevizlerle süsleyin. Az biraz da zeytinyağı gezdirin.
Afiyet olsun..

No comments:

Post a Comment