Monday, September 17, 2007

Çook Çikolatalı Gül Muffinler

Gul Muffinler

Pasta Malzemeleri açıldığından beri durmadan girip girip bakıyorum yeni birşeyler varmı diye. En son girdiğimde bir de ne göreyim sevimli mi sevimli mini mini muffin kalıpları gelmiş. Hemen dönen gözümle siparişimi geçtim. Tabiki birde hazır alışverişe başlamışken silikon 12 li muffin kalıplardanda aldım. Şöyle doya doya bol bol muffin yapabilmek için. Evdeki kalıp bolluğu sadece büyük boy kekler için olunca insan minyonlarına ihtiyaç duyuyor. Yani tamamen ihtiyaçtan yoksa kalıpların sevimli cazibesine aldanmış değilim :)). Sağolsunlar o kadar çabuk teslim ediyorlarki siparişlerini hazır heveslenmişken hemen kullanabiliyor insan ki ben de öyle yaptım. Kalıplarım gelir gelmez hazır Rusya'dan misafirlerimde gelmişken onlara şöyle mini mini kekçikler yapayımda mideleri bayram etsin dedim. Ve bu sevimli muffincikleri yaptım. Öyleki birer lokmalık olan bu lezzetin yapılması 5 dak, pişmesi 10 dak ve yenmesi sadece 15 dak sürdü :)). Muffinler hakkında daha fazla konuşmadan artık tarife geçeyim barii...

Malzemeler
  • 150 gr un
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1/4 çay kaşığı tuz
  • 1 yumurta
  • 40 gr şeker
  • 120 ml süt
  • 50 gr yağ
  • 1 su bardağı damla çikolata
Yapılışı
  1. Kuru malzemeleri; un, kakao, kabartma tozu ve tuzu genişçe bir kaba eleyin.
  2. Yumurta, şeker, süt ve yağı ayrı bir kapta karıştırın.
  3. Kuru ve ıslak malzemeyi birbirine karıştırıp bir kaşık yardımıyla karıştırın. Muffin yapmanın sırrı malzemeyi çok karıştırmamaktan geçiyor. Yani normal kek yapar gibi çırpmıyor sadece malzemelerin birbirine karışmasını sağlıyorsunuz. Bol topaklı olması sizi rahatsız etmesin.
  4. Karışımı muffin kalıplarına paylaştırın. 180 derece önceden ısıtılmış fırında kürdan testinden başarıyla geçene kadar pişirin. Ben 15 li mini gül muffin kalıbı kullandım. Karışım fazla gelince birde normal muffin kalıbı kullandım.
  5. Pişen muffinleri kalıplarından çıkarmadan önce bir süre dinlendirip sonra kalıplarından çıkarın ve yine tel bir ızgara üzerinde dinlendirin.
Gul Muffinler Firinda

Afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment