Thursday, September 6, 2007

Zeytinli Mısırlı Muffinler

zeytinmisirmuffin

Efeniim nihayet beklenen tarif geldi. Yani kaçtır kenarda duruyordu gelecek tarif diye ben hep derim gelecekte bir gün gelecek :) Tatil dönüşü aynı zamanda sevgili kardeşim Ahmet'imin doğum günüydü. O gün O'na birşeyler hazırlamadık diye pek bir sitemkardı. Bende hemen ertesi sabah kahvaltısına kardeşime özel birşeyler yapayım dedim. Şimdi kahvaltıda tatlı muffinler yapamazdım di mi? Bende tuzlu tarifler aramaya başladım. Ve çareyi En Lezzetli Vejetaryen Yemekleri'nde buldum. Orjinal tarifte mısır ve biber vardı ama ben biber eklemedim zeytin koydum onun yerine. Bence böyle de şahane oldu. :) Zaten zeytinsiz güzel olmazdı da :P. Neyse bu kadar çene çalmak yeter geçelim tarifimize..

Malzemeler:
  • 1 su bardağı un
  • 1/4 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı kabartma tozu
  • 1 su bardağı mısır unur
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 yumurta
  • 2/3 su bardağı süt
  • 1/4 tatlı kaşığı Tabasco sosu (Acı bir sos minik şişelerde satılıyor adı Tabasco. Arzunuza bağlı isterseniz eklemeyedebilirsiniz.)
  • 1/4 su bardağı sıvıyağ
  • 1 kutu konserve mısır suyu süzülmüş (aşağı yukarı 440 gr)
  • 3 yemek kaşığı taze maydanoz ( ben eklemedim, dolabımda yoktu ama bence mutlaka eklenmeli )
  • 1 su bardağı çekirdekleri çıkarılmış yeşil zeytin küçük doğranmış
Yapılışı
  1. Fırını 210 derecede ısıtın. 12'lik mafi kek kalıbını yağlayın. Eğer benim gibi silikon kalıp kullanıyorsanız yağlamaya hiç gerek yok.
  2. Un, kabartma tozu ve tuzu bir kaba eleyin. Mısır unu ve şekeri ilave edin. Kaşıkla iyice karıştırın.
  3. Yumurta, süt, tabasco ve sıvıyağı ayrı bir kapta karıştırın. Yumurta karışımına mısır, zeytin ve maydanozu ilave edin. Kuru malzemey ekleyin. Tahta kaşık veya spatula ile hafifçe karıştırın. Çok fazla karıştırmayın hamur gayet topaklı kalabilir.
  4. Kek kalıplarına boşlatın. Fırında 20 dakika, altın sarısı renge dönünceye kadar pişirin. Fırından çıkınca biraz dinlendirip kalıplarından öyle çıkarın.
Afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment