Monday, April 13, 2009

Zeytinyağlı Pırasa

Zeytinyağlı Pırasa

Nasılda sağlıklı yemekler yayınlıyorum :). Pırasa, zeytinyağlı olarak bir de börek olarak tüketilir bizde. Aslında memlekette taze yeşil pırasanın bükmeside yapılır. Bilmem bükmeyi bilirmisiniz... Ateşe konulan sac üzerinde pişirilen yağsız gözleme diyebiliriz. Bükmenin ıspanaklısı, kıymalısı, her türlü otlusu yapılır. Özellikle pırasalısı tavsiye edilir. Bir sonraki memleket ziyaretimde size detaylı fotoğraflar göstereceğim.
Pırasanın yapımında pek bir fark yoktur diğer zeytinyağlılardan. Tek farkı kesinlikle karıştırılmaması.

Malzemeler
  • 1 kilo temizlenmiş pırasa
  • 4 adet orta boy havuç
  • 1 adet kuru soğan
  • tuz
  • 2 küp şeker (arzuya göre. ben ilave etmiyorum)
  • zeytinyağ
  • 1 limonun suyu
Yapılışı
  1. Pırasaları ve havuçları verevine uzun uzun doğrayın.
  2. Soğanı küp küp doğrayın.
  3. Tencereye sırasıyla; soğan, havuç ve pırasalar koyun. Üzerine zeytinyağ ve tuz gezdirin. Tencerenin kapağı kapalı olarak orta ateşte pişirin.
  4. Arada tencerenin saplarından tutarak tencereyi sallayın. Bu şekilde pırasalar daha az dağılır ve piştiğinde daha estetik görünür ;)
  5. Havuçlar yumuşadığında pırasalar çoktan yumuşamıştır. Yemek pişmiş demektir. Limon suyu tencereye ilave edilip, tencere son kez sallandıktan sonra ister soğuk ister sıcak ikram edebilirsiniz.
Afiyet olsun..

Bu arada unutmadan, sevgili Emel'cim sana verdiğim sözü unutmadım. İşte paşamın son halii. Ben mutfakta yemek yapmaya çalışırken bakın o neler yapıyorrr...

Paşa İş yapıyor

No comments:

Post a Comment