Wednesday, May 2, 2007

Tereyağlı Bulgur Pilavı

Bulgur Pilavi

İlk bulgur pilavı tarifimi sevgili babamdan almıştım. Ben bildim bileli bizim evde bulgur pilavını hep babam yapar. Bu konuda onun eline kimse su dökemez, annem bunları okuduğunda bana kızacak sanırım. :) Ama annemin pilavının tadı da bir başka olur canım aaaa.. Tabii ben biraz kendi usülümü de kattım ortaya harman bir pilav çıktı. İsterseniz salça ve kuru soğan tercih edebilirsiniz ama ben bu şekilde taze soğanla daha çok sevdim. Şimdi geçelim bu güzel pilavın tarifine..

Malzemeler
  • 2 su bardağı pilavlık bulgur
  • 3 su bardağı kaynar su
  • 4 adet taze soğan
  • 3 yemek kaşığı tereyağ
  • tuz
  • pul biber
Yapılışı
  1. 2 yemek kaşığı tereyağ geniş bir tencerede eritilir.
  2. Taze soğanlar küçük halkalar halinde doğranır. Ve tereyağının içinde kavrulur.
  3. Bulgur soğuk su ile yıkandıktan sonra suyu süzülüp tencereye eklenir. Çok az kavrulur.
  4. Kaynar su ve arzu ettiğiniz kadar tuz ilave edilip bir kere karıştırılır. Tencerenin kapağı kapatılır. Tüm suyu çekene kadar pişirilir ve hiç karıştırılmaz. Tüm suyu çektikten sonra bir lezzet testi yapılır eğer bulgurlar iyi pişmişse altı kapanır. Daha diri haldelerse çok az kaynar su ilave edilebilir. Üzerine peçete örtülerek kapağı kapatılır ve dinlenmeye bırakılır. Ya da babam gibi genişçe havlu bir bezle tencereyi sarıp dinlendirebilirsiniz ;)
  5. Servis yapmadan önce kalan 1 kaşık tereyağ eritilir pul biber kızdırılır ve pilavın üzerinde gezdirilir..
Afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment