Friday, September 17, 2010

SÜZME YOĞURTLU (KATIKLI) YARMA TARHANA


Hangi yöreye ait bilmiyorum. Samsun bölgesinde kış için yapılan ekşimsi bir tarhana çeşididir. Ramazan Bayramında Samsun' a gittiğimde yedim ve böyle bir lezzeti sizlerle paylaşmak istedim. Gelirken bir miktar getirdim, seneye kendim yapacağım kısmetse...
Tarifini ölçü olarak verdim. Hangi ölçü kullanılacak ise malzemeleri o na göre ayarlayabilirsiniz. Ölçüler o kadar hassas değil. Daha sonra çorbasının tarifini de vereceğim.

MALZEMELER:
  • 5 ölçü süzme yoğurt, veya katık,
  • 3 ölçü kırık buğday ( buğday aşlığı, yarma)
  • 1 ölçü süt,
  • 1/4 ölçü un,
  • Tuz,
YAPILIŞI:
  1. Geniş bir tencerede süt, un ve süzme yoğurt ezilir içine yarma buğday konularak 6-7 dakika karıştırılarak pişirilir. Tuz atılır kapak kapatılır, ocaktan alınır. Soğumaya bırakılır.
  2. Soğuyan malzemeden ceviz büyüklüğünde parçalar alınır avuç içinde yassıltılır. Temiz bir bez üzerinde güneşte kurutulur.
  3. Bez torba içinde muhafaza edilir.
Afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment