Tuesday, August 10, 2010

KONSERVE DOMATES YAPILIŞI

Domates konservesi yapmanın tam  zamanı. Domatesler ucuz ve  bol. Her sene yapıyorum, yeni domates mevsimine kadar bozulmadan kullanıyorum. Konserve için armut domates veya iri olgun etli domatesler seçilir.
  • Domatesler yıkanır kabuklarının kolay soyulması için kaynar suda biraz bekletilir. Hemen soğuk suya tutulur kabukları soyulur.
  • Domatesleri: Doğrayabilirsiniz, robottan geçirebilirsiniz veya rendeleyebilirsiniz. Ben doğrayarak yapıyorum. 
  •  Doğranmış domatesler uygun büyüklükteki bir  tencereye konulur. Bir miktar tuz atılır 10 dakika kadar kaynatılır.
  • Kavanozlar yüksek ısıda bulaşık makinesinde  yıkanır, kuruması beklenir. (kapakları eski ise yeni kapak kullanılır)
  • Kaynayan domatesler kavanozlara doldurulur, kapakları sıkıca kapatılır, temiz bir havlu veya kağıt havlu üzerine ters olarak dizilir. ( ağızları aşağıda olacak şekilde) Bir gece bekletilir. 
  • Ertesi gün kapakları kontrol edilir. Kapakları bombeleşmemiş olacak ( dışa doğru şişme). Büyük ihtimalle sorun olmaz güvenin bana:)
  • Uygun varsa serin karanlık yerde buzdolabı dışında muhafaza edilir. Kullanmak için açtığınızda kalanı buzdolabında muhafaza edilir. 
Afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment