Saturday, August 28, 2010

YUMURTALI EKMEK KIZARTMASI (EKMEK BALIĞI)


Size kahvaltıda veya çayların  yanında ikram edeceğiniz nefis bir tarif veriyorum, Çocukken annem çok yapardı. Kahvaltı dedim fakat ben daha çok ramazanda  sahurda yapıyorum . Bayat ekmekleri değerlendirmenin en güzel şekli. Ramazan da yaptığım için ekmek yerine pide kullandım. Pide kızartırken ekmek kadar yağ çekmiyor daha hoşumuza gidiyor. Siz istediğinizle yapabilirsiniz. Ayrıca su yerine süt kullanabilirsiniz.  Süt kullanıldığında daha yumuşak oluyor

MALZEMELER:
  • Dilimlenmiş ekmek veya pide,
  • 2 yumurta,
  • 3 yemek kaşığı un,
  • 1 çay bardağı su,
  • Tuz, pul biber,
  • Kızartmak için sıvı yağ,
YAPILIŞI:
  1. Geniş yayvan bir kabın içinde yumurta, un, su, pul biber ve tuz çırpma teli ile iyice çırpılır.
  2. Tavaya ince bir tabaka olacak şekilde yağ konulur kızdırılır.
  3. Kesilmiş veya dilimlenmiş ekmekler önce yumurtalı karışıma batırılır sonra kızdırılmış yağda her iki tarafı kızartılır. Ekmeklerin yağ çekmemesi için.yağın kızgın olması gerekiyor.  Yağ azaldıkca azar azar yağ ilave edilir. Yumurtalı harç bitene kadar devam edilir. Kızaran ekmekler fazla yağı çekmesi için kağıt havlu üzerine alınır,  
  4. Sıcak veya ılık olarak servis yapılır.

No comments:

Post a Comment