Tuesday, June 8, 2010

Bezelye Çorbası

Bezelye Çorbası

Pazara gideliimm,
3kg bezelye alallıımmm,
pazara gidip bezelye alıp naapppaallım,
çoğunu buzluğa, azını çorbaya atallıım :))))

Eee bir pazara gittim ama cümbür cemaatt! Onu demedim dimi ben size :) Evet gerçekten cümbür cemaat gittik pazara.. Paşa, Hatice, eltim, Sıla :) Toplaştık hep beraber, arabaya doluştuk gittik.. Sabah Hatice "yazınızı okudum, ama bizi unutmuşsunuz" diye sitem edince, aaa dedim hakikaten sebzelerden bahsedince sizi unuttum :) Ee bu çorbanın hammaddeside pazardan olunca bahsetmeden olmaz bu sefer. Paşanın her sebzeye dokunması, hatta pazarcı amcadan salatalık almasıda olaydı :) Benimki salatalık manyağı da biraz! Gerçekten tabiri caiz! Tam bir salatalık canavarı, kütür kütür bayılıyor salatalık yemeye.
Bezelye çorbasını çoook uzun zamandır denemek istiyordum ama bir türlü fırsatım olmamıştı. Hazır tazelerden almışken, eee bir de OPY projesi varken, hemen açtım kitabı ve tarifi uyguladım.. Kitaptakı fotoğraftaki kadar yeşil olmadı, belkide tarifteki marulu koymadığımdan :) Ama onun dışında gerçekten başarılı bir tarif, bu kitaptan epey tarif uyguladım. Sırasıyla gelecek hepsi. Ve henüz beni yanıltmadı yazarın ellerine sağlık diyorum, kendi uyguladığım şekliyle tarife geçiyorum..

Malzemeler (net 425 gr kitabından uyarlanmıştır.)
  • 4 su bardağı taze bezelye
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 2 su bardağı kaynar su
  • 1 tablet tavuk bulyon ( eğer taze tavuk suyu kullanacaksanız 1 su bardağı tavuk suyu 1 su bardağı kaynar su kullanın, bulyon kullanmayın)
  • 2 su bardağı bezelye suyu
  • 1/2 bardak krema
  • tuz, karabiber
Yapılışı
  1. Bezelyeleri yıkayıp derin bir tencereye alın. Üzerine yeteri kadar su ilave edip hafif yumuşayana kadar kaynatın. Aşağı yukarı 20-25 dakika. Haşlandıktan sonra suyunu süzüp 2 bardak ayırın.
  2. Soğanı küp küp doğrayın.
  3. Tencerede yağları kızdırın.
  4. Soğanı ilave edip yumuşayana kadar kavurun.
  5. Bezelyeleri ilave edip bir iki kere karıştırın.
  6. Tavuk suyunu, tuzu ve karabiberi ilave edip karıştırın. Kaynamaya bırakın. Yaklaşık 20-25 dakika kaynatın.
  7. Blenderden geçirmeden önce bezelyelerden bir yemek kaşığı kadar servis yaparken süslemek için ayırın.
  8. Blenderden geçirip iyice pürüzsüz hale getirin.
  9. Kremayı ilave edip karıştırın. 5 dakika daha kaynatıp ocağın altını kapatın.
  10. Ayırdığınız bezelyeleri üzerine ekleyip, sıcak olarak servis edin.
Afiyet olsun..

No comments:

Post a Comment