Wednesday, June 2, 2010

Zeytinyağlı Patlıcan Yemeği

Zeytinyağlı Patlıcan Yemeği

Tam 7 sene sonra, evet yanlış yazmıyorum, tam 7 sene sonra Çarşamba pazarına gittim :) İnanılır gibi değil dimi? Aslında daha da şaşılacak olan şey, her Pazar günü semtimde kurulan pazara gitmeyen benim, bu pazara gitmem.. Bundan teeee seneler evvel bir yazımda bahsetmişim pazara gitmeme alışkanlığımdan :). Ancak bugünden sonra yeniden fikir değiştiriyorum tembelliğin lüzumu yok! Hele ki her sebzenin mevsimi olan yaz geldiğinde..
Bu nasıl bir ziyafettir! Allahım her yeşilden sebze, taptaze mis gibi kokan meyveler.. 70 yaşındaki küfeci dayıyla beraber küfeyi doldurdumda doldurdum.. Bir ara baktım para bitmiş yoksa sanırım bir küfe daha dolardı :) Bir sonraki pazar manzaramda size dayıyıda o güzelim sebzeleride fotoğraflamayı düşünüyorum. Malum benim aldıklarım sanırım beni rahat bir ay götürür. Gerçi o kadar körpelerki patlıcanı kabağı çiğ çiğ yiyebilirim.. Hele o taze kekik ve fesleğen.. Ya da girit kabaklarım.. Amaaannn koşun pazaraaa koşun pazarraaaaa!!!

Zeytinyağlı Patlıcan Yemeği

Malzemeler
  • 5 adet kemer patlıcan (uzun ince patlıcanlar)
  • 2 adet kırmızı biber
  • 1 büyük baş kuru soğan (2 küçük soğan da olur)
  • 2 adet yeşil sivri biber (biraz acı olursa daha güzel oluyor)
  • 1 çay bardağı zeytinyağ (Ben her yemeğimde hakiki zeytinyağ kullanıyorum. Bizzat bahçesinden geliyor bana... Tazecik erken hasat hemde. )
  • tuz
  • 2 adet iri domates
Yapılışı
  1. Soğanları küp küp doğrayın. Geniş bir tencereye (ben teflon pilav tenceresi kullanıyorum) zeytinyağını ve bir tutam tuzu ekleyin biraz kızdırın. Soğanları ekleyin.
  2. Patlıcanları alacalı soyun. Küpler halinde doğrayın. İçi soğuk tuzlu su olan derin bir kaseye koyun. Soğanlar hafif yumuşayana kadar suda bekletin. Acı suyu çıksın.
  3. Kırmızı ve yeşil biberleride küpler halinde doğrayıp tencereye ilave edin. Hafif yumuşayana kadar kavurun.
  4. Patlıcanları süzüp temiz suda bi kere duruladıktan sonra tencereye ilave edin.
  5. Kabuklarını soyup küp doğranmış domatesleri üzerine ilave edin. Tuzunu ilave edin. Tencerenin kapağını kapatın.
  6. Hiç karıştırmadan kendi suyu ile pişmeye bırakın. Patlıcanlar yumuşayınca bir kere karıştırın. Patlıcanların renkleri dönüp pişince altını kapatın. İster sıcak ister soğuk olarak, yanında bir kase yoğurtla servis edin.
Afiyet olsun..

No comments:

Post a Comment