Thursday, April 5, 2007

Kabak Öğreten :)

KabakOgreten1

Ve artık son kabaklarımda piştiler. Evde 2 kişi olmak zor iş, alışverişi yapıyorsun ama bir türlü aldıklarını bitiremiyorsun. Her ne kadar çok fazla şey almamaya çalışsamda bir daha ne zaman fırsat bulurum bilmem, aman bu da bulunsun, aman lazım olur diyerek bir gazla dolduruyorum sepeti sonra pişirmeye fırsat bulamadığım canım sebzelerim kendilerinden geçiyor. Ama bu sefer çok bayıltmadan kabaklarımı iyi değerlendirdim bence :).
İşte karşınızda güzel bir kabak yemeği daha, adı aslında beşamelli kabak olabilirdi ama ben bu ismi daha sevimli buldum. Türkçemizde ogreten diye bir kelime yok heralde bu da "Kabak Öğreten" olsun, yiyenlere afiyet olsun...

KabakOgreten2

Malzemeler:
  • 5 tane kabak
  • 2 tane taze soğan
  • zeytinyağ
  • tuz
Beşamel için:
  • 2 kaşık un
  • 2 su bardağı süt
  • 2 diş sarmısak
  • tereyağ
Yapılışı
  1. Kabakları ince halkalar halinde doğrayın. Az miktar zeytinyağı ve tuz ile harmanlayın. Ve fırına girecek olan kabınıza yerleştirin.
  2. Taze soğanları ince ince doğrayın ve kabağın üzerine serpiştirin.
  3. Bir sos tenceresinde arzu ettiğiniz kadar tereyağı eritin. 2 diş sarmısağı küçük küçük doğrayın. Sarmısağı tereyağında kavurun.
  4. Tencereye 2 kaşık unu ekleyin ve çok az kavurun. Üzerine sütü yavaş yavaş ve karıştıra karıştıra ilave edin. Burda çırpıcı ile karıştırmak daha pürüzsüz bir sos elde etmenize yardımcı olacaktır. (Çırpıcı derken bu çırpma telini kastediyorum, mikser değil.)
  5. Tüm sütü ilave ettikten sonra sosunuzun biraz pişmesini ve kaynamasını bekleyin. Bu arada sürekli karıştırın dibi tutmasın.
  6. Sos piştikten sonra kabınızdaki kabakların üzerine dökün. Ve 180 derece fırına verin. Sosun üzeri iyice kızarana kadar aşağı yukarı 30 dak fırınlayın.
Kabak çok çabuk pişen bir sebze olduğu için önceden haşlamaya ya da kavurmaya gerek yok. Hem sosun sıcaklığı hem de fırının sıcaklığı sayesinde çok rahat pişecektir. Bu arada lezzet inanılmaz oluyor, yine kabak sevmeyenlerin bu sayede sevebileceklerini düşünüyorum. Doğrudan hiç kabakla işim olmaz diyen en yakın arkadaşım, kardeşim, Beyza üzerinde test ettim. Kaşık kaşık yedi :)

Afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment